A+
A-
Wersja kontrastowa





 Drukuj

Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy

Usługa elektroniczna (zameldowanie bez udziału urzędnika) dotyczy wyłącznie osoby chcącej uzyskać zameldowanie na pobyt stały lub czasowy w lokalu będącym jej własnością lub do którego posiada ona inny tytuł prawny oraz widnieje w księdze wieczystej tego lokalu.

Usługa umożliwia złożenie wniosku pobytu stałego lub czasowego.

Jeśli jesteś obywatelem Polski i twoje dziecko urodziło się w Polsce - kierownik urzędu stanu cywilnego, który sporządził akt urodzenia, z urzędu zamelduje twoje dziecko.

Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny meldują osoby, które:

  • nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat),
  • mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat).

Kogo dotyczy

Powyższa usługa elektroniczna (zameldowanie bez udziału urzędnika) dotyczy wyłącznie osoby chcącej uzyskać zameldowanie na pobyt stały lub czasowy w lokalu będącym jej własnością lub do którego posiada ona inny tytuł prawny oraz widnieje w księdze wieczystej tego lokalu.

Bez udziału urzędnika można zameldować również swoje niepełnoletnie dziecko, jeśli w rejestrze PESEL przy jego danych wpisano twój numer PESEL.

Jeśli w księdze wieczystej są dane twoje lub twojego dziecka i adres lokalu się zgadza – system zamelduje dziecko automatycznie.

Czas realizacji

bez zbędnej zwłoki

Wymagane dokumenty

1. jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do mieszkania, w którym chcesz się zameldować — dołącz do formularza JEDEN z następujących dokumentów elektronicznych, który to potwierdzi, na przykład:

  • umowa cywilnoprawna,
  • umowa najmu,
  • odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej,
  • decyzja administracyjna,
  • orzeczenie.sądu,

2. Jeśli NIE jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chcesz się zameldować — dołącz do formularza w formie dokumentu elektronicznego:

  • oświadczenie właściciela lub innego podmiotu, który ma tytuł prawny do mieszkania, potwierdzające twój pobyt w lokalu,
  • dokument, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu.

    [!UWAGA!] Jeśli nie możesz dostać tych dokumentów, dołącz ich odwzorowanie cyfrowe, na przykład skany

Opłaty

1. Usługa zameldowania jest  bezpłatna.

2. Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu:
na pobyt stały - jest  bezpłatne,
na pobyt czasowy - kosztuje 17 zł.

Tryb odwoławczy

nie przysługuje

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r., poz. 1382 z późn. zm.)

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.)

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000 z późn. zm.)

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411)

© 2024 Gmina Radziejowice
aplikacja: 1.10.003.010, baza: 1.8.6.3
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce