A+
A-
Wersja kontrastowa





 Drukuj

Zameldowanie cudzoziemca - obywatela kraju spoza Unii Europejskiej - na pobyt stały lub czasowy pond 3 miesiące

Kogo dotyczy

- Cudzoziemcy - obywatela krajów nie będących członkami  Unii Europejskiej lub EFTA

- Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny, który sprawuje opiekę w miejscu wspólnego pobytu, może zameldować osobę, która:

  • nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat),
  • ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat).

Czas realizacji

Urzędnik zamelduje cię od razu po otrzymaniu twojego zgłoszenia.

Wymagane dokumenty

  • formularz zgłoszenia pobytu stałego lub formularz zgłoszenia pobytu czasowego,
  • ważny dokument podróży,
  • wizę.

Jeśli jesteś w Polsce w ramach ruchu bezwizowego albo czekasz na wydanie decyzji w sprawie udzielenia zezwolenia na pobyt czasowy, zezwolenia na pobyt stały lub zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE i jednocześnie złożyłeś w terminie wniosek o wydanie takiego zezwolenia, przygotuj:

  • ważny dokument podróży,
  • JEDEN z poniższych dokumentów:
    • tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca,
    • kartę pobytu,
    • zgodę na pobyt tolerowany,
    • zezwolenie na pobyt czasowy,
    • zezwolenie na pobyt stały,
    • zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE,
    • decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Polsce, udzieleniu w Polsce ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany.
  • jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do mieszkania, w którym chcesz się zameldować – przynieś JEDEN z dokumentów, który to potwierdzi, na przykład:  
    • umowę cywilnoprawną, na przykład umowę najmu,
  • odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej,
    • decyzję administracyjną,
    • orzeczenie sądu,
  • jeśli NIE jesteś właścicielem i nie masz innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chcesz się zameldować:
    • dokument, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu,
  • jeśli meldujesz inną osobę, musisz mieć dodatkowo: 
    • dokument, który potwierdza, że masz uprawnienia do działania w jej imieniu (np. pełnomocnictwo, orzeczenie sądu o ustanowieniu opieki, oświadczenie, że opiekujesz się osobą niepełnoletnią lub niepełnosprawną i macie to samo miejsce pobytu).
    • dokument tożsamości.

UWAGA! Na formularzu zgłoszenia twojego pobytu właściciel lub inny podmiot, który ma tytuł prawny do mieszkania, musi potwierdzić, że przebywasz w tym lokalu.

Opłaty

Usługa zameldowania jest bezpłatna.

Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy – 17 zł.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
© 2024 Gmina Radziejowice
aplikacja: 1.10.003.010, baza: 1.8.6.3
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce